Рішення виконавчого комітету 2024 рік №40/5 «Про затвердження Порядку визначення заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Сквирської міської територіальної громади КП «Сквир-водоканал» ( у новій редакції)»
Скликання: | Виконавчий комітет Сквирської міської ради VIII скликання |
Сесія: | Засідання виконавчого комітету в 2024 році №5 |
Тип документу: | Рішення виконавчого комітету 2024 рік |
Дата: | 05.03.2024 |
Номер документу: | 40/5 |
Назва документу: | Про затвердження Порядку визначення заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Сквирської міської територіальної громади КП «Сквир-водоканал» ( у новій редакції) |
Прикріплені файли: |
СКВИРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 05 березня 2024 року м. Сквира № 40/5
Про затвердження Порядку визначення заборгованості з
різниці в тарифах на послуги з централізованого
водопостачання та централізованого водовідведення
Сквирської міської територіальної громади
КП «Сквир-водоканал» ( у новій редакції)
З метою якісного надання послуг з постачання централізованого водопостачання та централізованого водовідведення комунальному підприємству «Сквир-водоканал» Сквирської міської ради, підтримки платоспроможності та стабільної діяльності підприємства, яке надає послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на території громади, відповідно до рішення Сквирської міської ради від 12.12.2023 №38-42-VІІІ «Про Програму ефективної роботи та реформування житлово-комунального господарства Сквирської міської територіальної громади з централізованого водопостачання та водовідведення на 2024-2025 роки, враховуючи Постанову Кабінету Міністрів України №977 від 15.09.2021 року «Про затвердження Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах», керуючись ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.15 Закону України «Про ціни і ціноутворення», пункт 21 частини першої ст. 91 Бюджетного кодексу України, ст.27, 28, 40, 51, 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
1. Затвердити Порядок визначення заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Сквирської міської територіальної громади КП «Сквир-водоканал» (далі - Порядок) у новій редакції (додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради від 09 січня 2024 року №22/1 «Про затвердження Порядку відшкодування різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для населення Сквирської міської територіальної громади КП «Сквир-водоканал».
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників міської голови згідно з розподілом обов’язків.
Голова виконкому Валентина ЛЕВІЦЬКА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради
05.03.2024 № 40/5
ПОРЯДОК
визначення заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Сквирської міської територіальної громади КП «Сквир-водоканал»
(у новій редакції)
1. Цей Порядок визначає механізм розрахунків, обліку та визначення заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Сквирської територіальної громади КП «Сквир-водоканал» (далі-Підприємство) - надавачу послуг з постачання централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, яка утворюється у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості послуг тарифам, що встановлені виконавчим комітетом Сквирської міської ради (далі — різниця в тарифах).
2. Видатки на відшкодування різниці в тарифах Підприємству, що пов’язані із дією тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, нижчих від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, передбачаються у місцевому бюджеті відповідно до бюджетного запиту головного розпорядника коштів.
3. Обсяг заборгованості з різниці в тарифах визначається Підприємством як різниця між фактичними витратами (з урахуванням витрат інвестиційної діяльності та фінансових витрат, пов’язаних з інвестиційною діяльністю) на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення і фактичними нарахуваннями згідно з тарифами, що затверджувалися рішенням виконавчого комітету міської ради відповідно до Порядків формування тарифів на комунальні послуги, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
Обсяг відшкодування заборгованості з різниці в тарифах зменшується на суму трансфертів та фінансової допомоги з місцевого бюджету від основної діяльності, які безпосередньо використано на операційну (основну) діяльність Підприємства (відшкодування різниці в тарифах та/або кошти, отримані з бюджету на відшкодування окремих витрат, згідно із складовими встановлених тарифів тощо).
Обсяг заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення визначається:
протягом воєнного стану - за календарний квартал (станом на перше число місяця, наступного за звітним кварталом);
2
після припинення або скасування воєнного стану - за шість місяців після припинення або скасування воєнного стану (станом на 1 число сьомого місяця після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано).
Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах здійснюється комунальним підприємством окремо за звітний місяць та наростаючим підсумком за звітний період згідно з додатком 1 до Порядку.
Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах здійснюється без урахування податку на додану вартість.
4. Фактичні нарахування визначаються Підприємством виходячи із встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без урахування податку на додану вартість), розрахованих за вимогами Порядків формування тарифів на комунальні послуги, затверджених постановами Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
Сума нарахувань визначається шляхом множення обсягів реалізації послуг на тарифи (без урахування податку на додану вартість), що діяли протягом періоду, за який розраховуються фактичні нарахування, для населення в розрізі видів діяльності.
Сума фактичних нарахувань зменшується на суми здійснених перерахунків та коригувань:
- у зв’язку з ненаданням послуг або наданням їх не в повному обсязі, зниженням якості;
- в результаті встановлених контролюючим органом порушень порядку формування тарифів;
- в результаті коригування нарахування за комунальні послуги.
Показники фактичних нарахувань повинні кореспондуватися з показниками, відображеними у галузевій звітності.
Розрахунок фактичних нарахувань здійснюється окремо за звітний місяць та наростаючим підсумком за звітний період з урахуванням періоду дії тарифів для населення, встановлених виконавчим комітетом Сквирської міської ради, та оформлюється відповідно додатку 2 до Порядку.
5. Фактичні витрати, що використовуються для розрахунку обсягу заборгованості з різниці в тарифах, приводяться Підприємством у відповідність з тарифною методологією - фактичні витрати Підприємства визначаються відповідно до витрат, які можуть включатися до складу тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги». До фактичних витрат Підприємства, на основі яких здійснюється розрахунок обсягу відшкодування різниці в тарифах, належать витрати, які згідно з Податковим кодексом України враховуються під час визначення об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств.
3
Обсяг фактичних витрат на комунальні послуги визначається без урахування витрат на інші види діяльності Підприємства.
Під час визначення фактичних витрат, пов’язаних із інвестиційною діяльністю, що не увійшли до собівартості комунальної послуги, враховується сума/обсяг коштів, фактично сплачених Підприємством для повного фінансування заходів щодо об’єктів інвестиційної програми, затвердженої, погодженої, схваленої в установленому законодавством порядку, введених в експлуатацію відповідно до вимог законодавства та прийнятих на баланс, та щодо сплати кредитних зобов’язань перед міжнародними фінансовими установами.
Фактичні адміністративні, витрати на збут та загальновиробничі витрати розподіляються між видами діяльності комунальних підприємств відповідно до баз розподілу, які використовувалися під час формування та встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.
Під час визначення фактичних витрат Підприємством, на основі яких здійснюється розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах, рівень втрат питної води в мережах слід враховувати на рівні втрат, врахованих в діючих тарифах на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (у відсотках).
Розрахунок фактичних витрат здійснюється Підприємством окремо за кожен місяць та оформляється відповідно до додатку 3 до Порядку.
6. У разі виникнення розбіжностей (невідповідностей) між показниками, зазначеними у галузевій звітності, та розрахунковими показниками, відображеними у додатках, Підприємство подає обґрунтування щодо таких розбіжностей (невідповідностей) у письмовій (довільній) формі.
7. Для отримання відшкодування різниці в тарифах Підприємством подаються наступні документи:
7.1 Заява довільної форми на ім’я міського голови;
до заяви додаються наступні документи:
- Баланс (Звіт про фінансовий стан) ф.1 (квартальна);
- Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) ф.2 (квартальна);
- Податкова декларація з рентної плати з додатками (квартальна);
- Оборотно-сальдова відомість за січень-березень (в електронному вигляді);
- Інформація про стан дебіторської заборгованості по водопостачанню і водовідведенню за січень-березень у розрізі споживачів послуг;
- Звіт про використання води ф.2ТП-водгосп (річна);
- Звітний баланс використання підземних вод ф.7ГР (підземні води) (річна).
7.2. Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню - за формою згідно додатку 1 до Порядку;
7.3. Розрахунок фактичних нарахувань за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за відповідний місяць - за формою згідно додатку 2 до Порядку;
4
7.4. Розрахунок фактичних витрат надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за звітний місяць - за формою згідно додатку 3 до Порядку;
7.5. Копія рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради про встановлення відповідних тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення діяли протягом звітного підсумкового періоду;
7.6. Пояснювальна записка.
8. Пакет документів подається Підприємством в паперовому та електронному вигляді, із належно засвідченим підписом керівника або іншої уповноваженої особи Підприємства та скріпленим печаткою.
9. Відповідальність за достовірність даних, використаних під час здійснення розрахунку обсягів відшкодування різниці в тарифах та поданих розрахунків несе керівник Підприємства.
10. Підприємство щомісячно готує розрахунки по заборгованості з різниці в тарифах за формую згідно з додатками 1, 2, 3 та подає для погодження до комісії, склад якої затверджується розпорядженням міського голови. У разі погодження, подані розрахунки подаються для фінансування до фінансового управління Сквирської міської ради.
11. Кошти на відшкодування різниці в тарифах перераховуються на рахунок Підприємства, та використовуються виключно на розрахунки за спожиту електроенергію, виплату заробітної плати та сплати податків до бюджету.
12. У разі встановлення отримання Підприємством зайвих обсягів відшкодування різниці в тарифах, їх повернення здійснюється у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.
13. Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюються відповідно до чинного законодавства.
Начальниця фінансового управління
міської ради Ірина КРУКІВСЬКА