Сквирська міська громада
Київська область, Білоцерківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ «Генеральний план та План зонування території м. Сквира (спільно з селом Кононівка)

Дата: 17.06.2024 11:25
Кількість переглядів: 161

 

 

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЄКТУ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

«Генеральний план та План зонування території м. Сквира (спільно з селом Кононівка) Білоцерківського району    Київської області»

 

  1. Інформація про замовника.

 

Сквирська міська рада Білоцерківського району Київської області (інд. 09001, Київська область,  Білоцерківський район, м. Сквира, вул. Карла Болсуновського, 28).

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

 

         Генеральний план та план зонування території м. Сквира (спільно з селом Кононівка) Білоцерківського району Київської області є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, що розробляється на виконання статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації вулично-дорожньої та транспортної мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

            Генеральний план розробляється на підставі рішення Сквирської міської ради від 28 січня 2016 року № 70-5-VIII.

При розробленні генерального плану та плану зонування враховуються стратегії і програми економічного, екологічного, соціального розвитку; наявна чинна проектна документація; спеціалізовані схеми, проекти і програми регіонального і місцевого рівня, що діють в населеному пункту.

Генеральним планом та планом зонування території м. Сквира (спільно з селом Кононівка) вирішуються наступні питання:

-   обґрунтування перспективного розвитку і визначення переважних напрямів використання територій;

-   урахування державних, громадських і   приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій з дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства;

-   обґрунтування та визначення територій для містобудівних потреб;

-   забезпечення раціонального розселення та визначення напрямів сталого розвитку населеного пункту;

-   визначення територій, що мають особливу екологічну, рекреаційно-оздоровчу, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;

-   розроблення   містобудівних   заходів   щодо   охорони   довкілля   та раціонального використання природних ресурсів;

-   розроблення заходів щодо пожежної та техногенної безпеки.

 

  1. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

 

Розроблення Генерального плану території м. Сквира (спільно з селом Кононівка) передбачає формування проектних рішень на всю територію населеного пункту, яка передбачає об'єднання міста Сквира з селом Кононівка. Проектні рішення генерального плану охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території населеного пункту. Окремі види діяльності відносяться до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Генеральний план визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території, обґрунтовує необхідність зміни функціонального призначення території, в разі встановленої потреби, що виникає на підставі аналізу техніко-економічних показників існуючого використання території, демографічного прогнозу, та потреб територіального розвитку населеного пункту.

Головними екологічними проблемами, що мають відношення до проекту генерального плану є: дотримання санітарно-захисних зон; наявність порушених ділянок, утворення та поводження з твердими побутовими відходами; забруднення атмосферного повітря; використання наявних ресурсів; розвиток зелених зон населеного пункту та вдосконалення системи інженерної інфраструктури населеного пункту.

До сфери охоплення СЕО проекту генерального плану відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.

Стратегічна екологічна оцінка проекту генерального плану здійснюється для території, яка визначається проектними межами населеного пункту.

Для досягнення цілей СЕО будуть зібрані та використані наступні вихідні дані:

1. Законодавчі акти, які мають відношення до проекту генерального плану:

– Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20.03.2018 р. №2354-VIII;

– Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку здійснення стратегічної екологічної оцінки» від 03.11.2022р № 2717-IX;

  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р.№3038-VІ;
  • Закон України «Про Концепцію сталого розвитку населених пунктів» від 28.12.1998 р. №2349;
  • Закон України «Про охорону атмосферного повітря» від 18.12.2017 р. №2707-XII;
  • Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 р. №187/98-ВР;
  • Закон України «Про екологічну мережу України» від 24.06.2014 р. №1864-IV;
  • Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 р. № 4004-XII;
  • Наказ Міністерства екології та природніх ресурсів України «Про затвердження методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування» від 10.08.2018 р. № 296;
  • низка інших законів та підзаконних актів у сфері охорони довкілля, розміщення та експлуатації об’єктів та мереж інженерної та транспортної інфраструктури.

2. Дані моніторингу стану довкілля, що здійснюється існуючими державними суб’єктами моніторингу довкілля на регіональному та місцевому рівні.

3.  Інші доступні джерела інформації.

  1. овірні наслідки:
  1. Ймовірні наслідки.

 

  1. для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Генеральний план населеного пункту є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.

Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту Генерального плану території м. Сквира (спільно з селом Кононівка) передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень Генерального плану для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: оцінка впливу проєкту здійснюється на компоненти природного середовища, а саме будуть розраховані, оцінені та враховані у звіті про стратегічну екологічну оцінку ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, здоров’я населення, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини.

  1. для територій з природоохоронним статусом

На території міста Сквира (спільно з селом Кононівка) Білоцерківського району                       Київської області природоохоронні території представлені водоохоронними зонами та прибережними захисними смугами навколо водних об'єктів.

  1. транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Зважаючи на географічне положення міста Сквира (спільно з селом Кононівка) транскордонні наслідки реалізації проектних рішень генерального плану для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням генерального плану населеного пункту є наступні:

  • облаштування централізованої системи каналізування території, будівництво станції очищення дощових і талих вод, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтових вод, реконструкція існуючих міських очисних споруд каналізаційних стоків;
  • реконструкція існуючих і утворення нових територій зелених насаджень зага-льного користування та спеціального призначення (в межах санітарно-захисних зон від кладовищ, виробничих територій, автодоріг), зон рекреаційного призначення на громадських землях, що забезпечить зниження негативного впливу на навколишнє природнє середовище, перш за все, повітряний басейн від забруднен-ня шкідливими викидами автотранспорту.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

 

У звіті про стратегічну екологічну оцінку проєкту генерального плану території, будуть розглянуті та деталізовані наступні альтернативи: «нульовий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації проєкту; «максимально сприятливий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проєктних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я громадян, у випадку успішної реалізації детального плану території на засадах сталого розвитку; «технічні та/або територіальні альтернативи» – розгляд альтернативних рішень щодо проєктування, розміщення тощо, певних територій/об’єктів, розвиток яких передбачений проєктними рішеннями містобудівної документації. Деталізований опис розглянутих альтернатив буде представлено у звіті про стратегічну екологіну оцінку.

Зрештою, кінцевим продуктом аналізу виправданих альтернатив стане формування найбільш екологічно та економічно вигідного сценарію реалізації проєкту даного документа державного планування з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

 

  1.   Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

 

Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення генерального плану населеного пункту, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.    

Проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту генерального плану населеного пункту відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з використанням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023 р.).

У процесі проходження стратегічної екологічної оцінки здійснюється: збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього середовища; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту з точки зору екологічної ситуації; врахування пропозицій та зауважень, наданих органами виконавчої влади, котрі реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та охорони здоров’я населення; проведення громадських обговорень та слухань для більш чіткого та конкретного виявлення поточних екологічних проблемних питань території проєктування та водночас попередження можливих негативних впливів реалізації проєкту детального плану території; проведення оцінки впливу проєкту детального плану території на складові довкілля та на стан здоров’я населення; проведення післяпроєктного моніторингу фактичного впливу реалізації проєкту на довкілля та на стан здоров’я населення.

При цьому будуть використані такі методи:

  • історичний метод – вивчення та аналіз формування й розвитку об’єктів території проєктування у хронологічній послідовності;
  • таксономічні методи – оцінка та ранжування ризиків впливу екологічних чинників на стан здоров’я населення та навколишнього середовища (у т.ч. SWОT-аналіз);
  • метод експертних оцінок; метод аналогії; метод прогнозування; метод ведення екологічного моніторингу – запровадження постійних у часі спостережень за лабільним станом компонентів навколишнього середовища.

      Вищевказані методи та підходи базуються на ключових принципах прийняття екологічно    безпечних рішень – попередження та запобігання шкодочинному антропогенному впливу.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень Генерального плану території міста Сквира (спільно з селом Кононівка) на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження:

- оптимізація організації виробничо-комунальних територій та територій сільськогосподарських підприємств; забезпечення їх сумісності з житловою та громадською забудовою шляхом дотримання санітарно-захисних зон;

- вдосконалення та подальший розвиток транспортної мережі;

- розширення мережі зелених насаджень загального користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення;

- визначення напрямків видалення твердих побутових відходів, що утворюються на території населеного пункту;

- розвиток та покращення системи інженерної інфраструктури населеного пункту.

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку:

 

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту про СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з
іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із
запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на
міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалась стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-9 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:

 

Зауваження до заяви щодо обсягу проведення СЕО приймаються у Сквирській міській раді Білоцерківського району Київської області за адресою: вул. Карла Болсуновського, 28, м. Сквира, у письмовому вигляді особисто, або на електрону адресу e-mail: 09000skvira@gmail.com.

Ознайомитись з повним текстом Заяви про визначення обсягу СЕО можна у  Сквирській міській раді Білоцерківського району Київської області та на офіційному сайті Сквирської міської територіальної громади в мережі Інтернет: skvira-rada.gov.ua.

Граничний строк надання зауважень становить 10 календарних днів з моменту отримання заяви. Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і складатиме не менш як 15 днів з дня її оприлюднення у встановленому порядку. Строки подання зауважень від 12.06.2024 по 26.06.2024 року, включно.

Зауваження, які були подані після визначеного строку, не приймаються та не розглядаються.

 

Відповідальна особа: Голуб Олександр Михайлович.

 

 

 

Міська голова                                                       Валентина ЛЕВІЦЬКА

 


« повернутися

Код для вставки на сайт