ЗВІТ депутата Сквирської міської ради Чмиря Максима Миколайовича за 2024 рік
ЗВІТ
депутата Сквирської міської ради
Чмиря Максима Миколайовича
за 2024 рік
Україна третій рік веде активні бойові дії за свою незалежність і територіальну цілісність. Третій рік місцеве самоврядування знаходиться в зовсім інших реаліях функціонування порівняно з тим, як повинна функціонувати громада в мирний час. Тому перед кожним депутатом під час війни стоїть досить не просте питання, як правильно розставити пріоритети, щоб і забезпечити нормальне функціонування громади, і зробити максимально можливий внесок громади в перемогу над ворогом. Крім того, дуже важливим для кожного обранця є питання безпеки наших громадян у період воєнного часу, а також за умови можливого ускладнення ситуації.
Тому для себе в 2024 році визначив три пріоритетні напрями роботи:
- Сприяння нормальному функціонуванню громади.
- Безпекове середовище.
- Підтримка Збройних Сил України.
На початку року ініціював інспектування найпростіших укриттів у закладах освіти комісією Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів, соціально-економічного розвитку. Повітряні тривоги оголошують кілька разів на день. Щоразу педагогічні працівники мають забезпечити організовану передислокацію учнів до сховищ. Крім того, бажано, аби навчальний процес під час повітряних тривог не припинявся. Ми мали два роки пандемії, коли навчання відбувалося дистанційно. Рівень якості освіти під час пандемії був значно нижчий від очного, і це не викликає жодного сумніву. Станом на другий і третій роки війни через брак найпростіших укриттів ми мали здебільшого змішане навчання, коли учні протягом тижня навчаються частково офлайн, а частково онлайн. Чотири з п’яти шкіл міста Сквири мають прекрасні підвальні приміщення для розміщення найпростіших укриттів. Вважаю, що протягом останніх двох років фінансування цих об’єктів здійснювалося не належним чином. Час від часу, упродовж року, виділялися обмежені невеликі суми на «фрагментарний» поточний ремонт окремих кімнат в сховищах. Згодом – знову на ремонт уже інших кімнат цього самого об’єкту. І так місяць за місяцем, рік за роком, а в результаті – жодне укриття не доведено до кінця до нормального стану. Деякі коридори та кімнати підвальних приміщень обшиті металопрофільними листами, що кріпилися до дерев’яних брусів, а це викликає занепокоєння: чи не буде в утворених пустотах накопичуватися волога та розвиватися небезпечна мікрофлора. Виникли сумніви щодо того, чи правильно облаштована вентиляція приміщень через поетапність такого ремонту.
На чергове засідання комісії Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів, соціально-економічного розвитку вніс пропозицію в найкоротші терміни виготовити кошторисну документацію для комплексного завершення ремонтних робіт у найпростіших укриттях із залученням відповідних проєктних організацій. Профінансувати ці роботи в повному обсязі. Наприклад, у 2025 році виділено 36 млн гривень на будівництво протирадіаційного укриття в Сквирському академічному ліцеї №3. Приблизно такий же фінансовий ресурс можна було передбачити й на фінансування найпростіших укриттів в усіх закладах освіти на початок 2024 року.
Вносив пропозиції віднайти такі кошти. І такі кошти були, навіть перейшли як вільний невикористаний залишок на 2025 рік.
Як голова комісії Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів, соціально-економічного розвитку, брав безпосередню участь у розгляді основних фінансових питань життя громади та аналізу видатків із тих коштів, які громада отримала у вигляді податків.
Протягом 2024 року скликав комісію п'ятнадцять разів. Детально опрацьовували всі запропоновані видатки з бюджету Сквирської міської ради.
Фінансова ситуація в громаді за 2024 рік виглядає наступним чином.
Про доходи
У 2024 році до загального фонду (без урахування трансфертів) фактично надійшло 300 мільйонів 419 тисяч гривень. Порівняно з 2023 роком надходження 2024 року збільшилися на 58 мільйонів 143 тисячі гривень. Темп росту власних надходжень 2024 року становить 124 %. Протягом 2024 року по загальному фонду бюджету громади було уточнено 24 мільйони 950 тисяч гривень від перевиконання планових показників доходів.
До спеціального фонду бюджету громади за 2024 рік без урахування трансфертів надходження спеціального фонду склали 19 мільйонів 421 тисяча гривень.
- Доходи від продажу землі громади склали 4 мільйони 781 тисяч гривень.
- 2 мільйони 30 тисяч - доходи від продажу майна громади.
- 10 мільйонів 435 тисяч – склали доходи бюджету з власних надходжень бюджетних установ.
Про видатки
На видаткову частину загального фонду бюджету Сквирської міської територіальної громади протягом січня – грудня 2024 року спрямовано коштів загального фонду на суму 349 мільйонів 978 тисяч гривень, що на 61 685 034,31 гривень більше ніж за аналогічний період 2023 року:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ громади спрямовано кошти в сумі 245 мільйонів 807 тисяч гривень;
- енергоносії обійшлися громаді в 41мільйон 806 тисяч гривень;
- видатки на соціальне забезпечення населення склали 12 мільйонів 461 тисячу гривень.
Щодо галузевої структури використання бюджетних коштів, то вона була профінансована таким чином:
- державне управління громадою обходиться платникам податків у 49 мільйонів 148 тисяч гривень, що складає 14% від загального обсягу видатків. В загальному на забезпечення діяльності міської ради було витрачено 48 мільйонів 359 тисяч, з яких 44 мільйони - заробітна плата з нарахуваннями;
- освіта займає 59,9% від загального обсягу видатків, що становить 209 мільйонів 681 тисячу гривень;
- охорона здоров’я – 3,7% (12 мільйонів 808 тисяч гривень);
- соціальний захист – 7,7% (26 мільйонів 756 тисяч гривень). З них на програму «Турбота» покладено 2 мільйони 325 тисяч;
- культура і мистецтво – 3,7% (12 мільйонів 844 тисячі гривень) З них на забезпечення діяльності бібліотек 4 мільйона 553 тисяч гривень і 371 тисяча гривень на утримання музею. 6 мільйонів 486 тисяч витрачено на утримання клубів та будинків культури;
- фізична культура і спорт – 1,3% (4 мільйони 555 тисяч гривень), де заробітна плата працівників ДЮСШ складає 86,5% від витрати на галузь;
- житлово-комунальне господарство – 4,4 % (15 мільйонів 843 тисяч гривень), із яких на забезпечення збору й вивезення сміття та відходів використано 2 мільйони 178 тисяч гривень, а на благоустрій населених пунктів громади – 10 мільйонів 437 тисяч гривень. У цю суму ввійшло й відшкодування різниці в тарифах на послуги із централізованого водопостачання та водовідведення комунальному підприємству «Сквир-водоканал» для оплати електроенергії на суму 1 мільйон 972 тисячі гривень.
Окремої уваги потребувала ситуація можливого блекауту в осінньо-зимовий період. У тісній співпраці з директором комунального підприємства «Сквир-водоканал» внесли пропозицію щодо закупівлі генераторів для забезпечення безперебійного функціонування водопостачання та водовідведення під час припинення постачання електроенергії.
- економічна та інша діяльність – 1,9 відсотків (6 507 907 гривень), із яких 5 мільйонів 664 тисячі на утримання та розвиток автомобільних доріг.
11 мільйонів 30 тисяч гривень спрямовано для придбання спеціального обладнання на потреби військових частин, що розташовані на території Київської області. Загалом «Програма фінансової підтримки Збройних сил України та реалізації заходів і робіт із територіальної оборони на 2024 рік» виконана лише на третину (із запланованих 30 мільйонів гривень). Особисто ініціював виділення для однієї із частин ССО коштів у сумі 2,5 мільйона гривень на закупівлю обладнання для виконання бойових задач.
66 мільйонів 420 тисяч гривень спрямовано на проєкти в межах бюджету розвитку громади. Зокрема 9 мільйонів 400 тисяч – на будівництво нових доріг, 7 мільйонів 460 тисяч – на капітальний ремонт теплотраси, 3 мільйони 600 тисяч – на придбання обладнання для Сквирської центральної лікарні, зокрема апарату УЗД.
Депутат Сквирської міської ради Максим ЧМИРЬ